Ten dzień zapowiadał się jak każdy inny. Oględziny, próba hamulca i odjazd … ale na kolei nie ma dwóch takich samych dni. Nie ma znaczenia, że jeździmy po tych samych szlakach, że maszynista zna pojazd, że … 

 

Drogi pasażerze, kupujesz bilet, wsiadasz i jedziesz … Zastanawiałeś się kiedyś, ile sytuacji stresowych ma maszynista podczas Twojego przejazdu? 

W ostatnim czasie spotkałem się w necie z wpisem oburzonej mieszkanki Grudziądza. Pani wskazywała, że mieszka obok przejazdu kolejowo-drogowego i nie może znieść, podawania przez maszynistów sygnału “Baczność” czyli potocznie zwanego trąbienia. Nie będę teraz przytaczał słów jakie wówczas padły, ale nie były one miłe i pochlebne.

po co właściwie się trąbi

Maszynista podczas jazdy podaje sygnał Rp1 “Baczność” zawsze w sytuacji, kiedy widzi jakieś zagrożenie – zwierzyna, pracownik kolejowy czy osoba postronna nieuprawniona (oczywiście nie jest to katalog – każdy indywidualnie ocenia sytuację). Dodatkowo w przypadku ustawienia wskaźnika W6, W6a czy W6b – obowiązkowo należy “trąbić” tak samo ,jeśli wynika to z otrzymanego rozkazu. Nie jest to tak, że komuś się nudzi – poprzez podanie Rp 1 można uniknąć nieszczęścia.

Czy można było tego uniknąć?

Zapewne tak!

wypadków
1
rannych
1
zabitych
1

to statystyki za I - IV 2020

ponownie zapytam

CZY MOŻNA BYŁO TEGO UNIKNĄĆ?