Ten dzień zapowiadał się jak każdy inny. Oględziny, próba hamulca i odjazd … ale na kolei nie ma dwóch takich samych dni. Nie ma znaczenia, że jeździmy po tych samych szlakach, że maszynista zna pojazd, że …
Drogi pasażerze, kupujesz bilet, wsiadasz i jedziesz … Zastanawiałeś się kiedyś, ile sytuacji stresowych ma maszynista podczas Twojego przejazdu?
W ostatnim czasie spotkałem się w necie z wpisem oburzonej mieszkanki Grudziądza. Pani wskazywała, że mieszka obok przejazdu kolejowo-drogowego i nie może znieść, podawania przez maszynistów sygnału “Baczność” czyli potocznie zwanego trąbienia. Nie będę teraz przytaczał słów jakie wówczas padły, ale nie były one miłe i pochlebne.
po co właściwie się trąbi
Maszynista podczas jazdy podaje sygnał Rp1 “Baczność” zawsze w sytuacji, kiedy widzi jakieś zagrożenie – zwierzyna, pracownik kolejowy czy osoba postronna nieuprawniona (oczywiście nie jest to katalog – każdy indywidualnie ocenia sytuację). Dodatkowo w przypadku ustawienia wskaźnika W6, W6a czy W6b – obowiązkowo należy “trąbić” tak samo ,jeśli wynika to z otrzymanego rozkazu. Nie jest to tak, że komuś się nudzi – poprzez podanie Rp 1 można uniknąć nieszczęścia.
Czy można było tego uniknąć?
Zapewne tak!
to statystyki za I - IV 2020
ponownie zapytam
CZY MOŻNA BYŁO TEGO UNIKNĄĆ?